Impact van de eerste editie van de Dag van de Opknapper 2019
Het hoofddoel van de Dag van de Opknapper was het stimuleren van het laten repareren van spullen onder de
Nederlandse bevolking in het algemeen. Een bijdoel was het achterhalen welke manieren effectief zijn om repareren
bij Nederlanders te promoten. Beiden doelen zijn behaald.
30.000 mensen bereikt
De grootste impact van het project is de bewustwording die we hebben gecreëerd door het laten repareren van
dagelijkse goederen positief in het daglicht te zetten. Met de sociale media campagne, lokale reparatiemarkten en
de kantooracties hebben we dit bereik gehad:
30 organisaties hebben we persoonlijk gesproken
500 mensen hebben een evenement of presentatie bijgewoond
30.000 mensen hebben een oproep van ons gezien
62 spullen zijn aantoonbaar door onze acties gerepareerd
Milieu Centraal neemt initiatief over
Naar aanleiding van het succes van de eerste editie, heeft de maatschappelijke organisatie Milieu Centraal
besloten om het eigenaarschap van de campagne “Dag van de Opknapper” over te nemen. Zodoende zal
volgend jaar de dag weer georganiseerd worden.
Wil je betrokken zijn bij de Dag van de Opknapper 2020?
Mail dan naar: anne.kluivers@milieucentraal.nl