De resultaten van Dag van de Opknapper

Wat hebben we bereikt?

Impact van de eerste editie van de Dag van de Opknapper 2019
Het hoofddoel van de Dag van de Opknapper was het stimuleren van het laten repareren van spullen onder de Nederlandse bevolking in het algemeen. Een bijdoel was het achterhalen welke manieren effectief zijn om repareren bij Nederlanders te promoten. Beiden doelen zijn behaald.

30.000 mensen bereikt
De grootste impact van het project is de bewustwording die we hebben gecreëerd door het laten repareren van dagelijkse goederen positief in het daglicht te zetten. Met de sociale media campagne, lokale reparatiemarkten en de kantooracties hebben we dit bereik gehad:

30 organisaties hebben we persoonlijk gesproken

500 mensen hebben een evenement of presentatie bijgewoond

30.000 mensen hebben een oproep van ons gezien

62 spullen zijn aantoonbaar door onze acties gerepareerd

Milieu Centraal neemt initiatief over
Naar aanleiding van het succes van de eerste editie, heeft de maatschappelijke organisatie Milieu Centraal besloten om het eigenaarschap van de campagne “Dag van de Opknapper” over te nemen. Zodoende zal volgend jaar de dag weer georganiseerd worden. 

Wil je betrokken zijn bij de Dag van de Opknapper 2020?
Mail dan naar: anne.kluivers@milieucentraal.nl